onsdag 9 maj 2012

Jag hatar tomaten och fisken och spenaten!

Att vara barn på Skogsgläntan är ingen lek! Idag började ett av barnen gråta när hon såg maten, så illa var det. Fiskbullar....och så hade jag lagt dem i en spenatsås. Jag menar, hur elak får man bli? Jag medger att där någonstans går nog gränsen. Men, med lite övertalning, hjälp och sympati, smakade hon. Och tog tre portioner. Jag säger inte att hon åt spenatsås. Men hon åt fiskbullar, och det är bra det. Men många andra åt av båda delarna. SJälv måste jag säga att det var förbaskat gott! Orskaen till mitt tilltag var att jag rensar frysarna, och där fanns stuvad spenat som var planerad till senaste laxserveringen. Men då var jag sjuk och vi hoppade över den. Och nu stod jag med valet kasta eller inte. Och vad jag väljer är ju givet. Och succé var det!


1 kommentar:

  1. Härligt jobbat Emma :) Tack för att du finns!

    SvaraRadera